On the Eve: Francesco Albano

BASIN BÜLTENİ

“Alacakaranlık, hiç bir şeye atıfta bulunmayan bir zaman dilimi. İşlerim, gecenin sabaha en yakın olduğu bu an’a gönderme yapıyor. Bu, yenisinin ve tazesinin geleceğini tasavvur bile edemediğin, potansiyel ve bitkin enerjilerle dolu ilkel bir boyut. Beden, ne geceden vazgeçebilir ne de gündüzü farkedebilir. Bu zaman dilimi, gece ve gündüz arasında, Tanrı’nın bile, eğer varsa, başka bir şeyle meşgul olduğu bir oyuk.”

                                                                                                                            Francesco Albano


Galerist, çağdaş sanatın yükselen isimlerinden Francesco Albano’nun ‘On the Eve’ başlıklı Türkiye’deki ilk kişisel sergisine 29 Ağustos – 20 Eylül 2013 tarihleri arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tophane-i Amire Kültür Sanat Merkezi Tek Kubbe’de yer veriyor. Albano, insan bedenini deforme ederek yarattığı sıradışı formları, ana malzemesi olan balmumu ve polyesterin tüm gerçekçiliği ile gözler önüne seriyor. Bedenin, deri ve kemik gibi en temel yapısal verilerini işleyen sanatçı, izleyiciyi tinden ve histen arındırılmış gibi görünen cansız formların etrafa yaydığı ürperti ile başbaşa bırakıyor.

İnsan bedenindeki yegane heykel formu olarak nitelediği kemikler ve başrolü üstlenen derinin dramatik birlikteliği üzerinden yola çıkan sanatçı, sosyal ve duygusal baskıların insan bedeni ile tarihsel hafızamız üzerindeki etkilerine odaklanıyor. Bedenin temel yapıtaşları olan deri ve kemik arasındaki ilişki ile gece ve gündüz arasındaki zıtlığı özdeşleştiren sanatçı, bu derin ve birbirine aykırı kavramların birlikteliğinden olağandışı varlıklar yaratıyor.

Gece ve gündüz arasındaki alacakaranlık anı’nı (on the eve), insan bedeninin tinsel referansı olarak gören sanatçı, ortaya koyduğu formlarda zihnin algılayamadığı tüm potansiyel ve fiziksel olanakların varlığına ışık tutuyor. Albano’ya göre “deri” iç ve dış arasındaki en yakın sınır, kimlik, bir tür muhafaza alanı olarak yokluk ve arzu gibi hisleri temsil ederken; “kemik” deriyi çerçeveleyen, taşıyan, ayakta tutan temel ve durağan bir yapı olarak fiziksel varlığı tamamlıyor. Sanatçının çalışmalarında, kemiklerin mekanik ve yapısal işlevi ile bir çeşit boşluk alanı verdiği deri, varlığın ötesinde iletken ve organik bir imge olarak şekilleniyor. Francesco Albano, yapıbozumun sınırlarında dolaşarak şekillendirdiği bedenlerini bir nevi varoluş olarak tanımlarken bu bedenlerin boşluktaki hacmini meydana getiren dramatik ve katı tinsel yokluğu izleyicinin keşfine sunuyor.

 

Francesco Albano Hakkında

Carrara’daki Güzel Sanatlar Akademisi’nden 2000 yılında mezun olan Francesco Albano (İtalya, 1976) 2005 yılında Ulusal Sanat Ödülü - MIUR’u aldı. İlk kişisel sergisini 2008 yılında ‘Everyday Bestiary’ başlığı altında Milano’da sergileyen sanatçı, 2009 yılında ikinci kişisel sergisini Ex-Marmi Galeri, Pietrasanta’da ‘Five Easy Pieces’ başlığıyla açtı. Son olarak 2011 yılında Venedik Bienaline eş zamanlı ‘The State of Art, Tese di San Cristoforo, Arsenale’ isimli ve Studio 9, Istanbul’da düzenlenen ‘P.I.E.T.A.S.’ isimli karma sergilerde yer aldı.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ