Nuri Kuzucan (d. 1971) resimlerinde kişisel alan ve kentsel peyzaj konularını araştırır.
Modern şehrin, sakinleri üzerinde yarattığı etki üzerine düşünür, beton
yığınlarını andıran soyut formlar ile yalnızlık algısını çözümler. Hayali bir şehri
resmederken, farklı boya katmanlarının oluşturduğu küçük geometrik form
düzenlemeleri ile algılanabilir bir bütün yaratır. Modernizme olan tepkisini
malzeme seçimi ile de yansıtan sanatçı, bant kullanımı ile izleyici üzerinde
yaratmak istediği etkiyi pekiştirir. Sanatçının özgün perspektif algısı hem ilk
dönem işlerinde yer alan samimi alan gezintilerinde, hem de ilerleyen
dönemlerde şehre kuş bakışı açıyla yaklaştığı eserlerde oldukça baskındır.
Kuzucan’ın işlediği konular arasında modern şehrin günümüz yaşam kültürü
üzerinde belirleyici ve niteleyici özelliği önemli bir yer kaplar.
“Açık Alan” (2004), “Trafik” (2006) ve “Mutlu musun?” (2008), Kuzucan'ın
şaşırtıcı bakış açısını izleyiciye tanıtan ilk sergilerdir. “Plan” (2010)da sanatçı,
daha önceki sergilerindeki daha samimi gezintilerden uzaklaşarak şehre kuş
bakışı bir manzara sunarken, Edouard Malingue Gallery, Hong Kong'da
gerçekleşen ilk kişisel sergisi 'ISTHK/HKIST' (2013), İstanbul'dan Hong
Kong'a metropollerin nasıl modern yaşamın gösterge ve nicelik belirleyicileri
haline geldiğini gösterir. Hong Kong'da yer alan Edouard Malingue Gallery'deki
ikinci kişisel sergisi 'The Blissful Defect' (2016), modern şehrin görünümüne
ve anonimliğine odaklanan ilk kişisel sergisindeki eserleri temel alarak onların
üzerine inşa inşa edilirler. Çin anakarasında gerçekleşen sergisi 'Name'
(2018), İstanbul kentine ve onun tarihi ve kültürel arka planına dair anlayışı
daha güçlü bir şekilde ele alır. 'Açık Alan 2' (2020) isimli iki yıllık projesiyle
Kuzucan, GALERIST’te gerçekleşen sergiye davet ettiği eserler ve sanatçılar
aracılığıyla nötr bir plastic mekan kurgulama zeminini test eder. Son olarak
ARTER’de Nilüfer Şaşmazer küratörlüğünde gerçekleşen kişisel sergisi 'Pasaj'
(2023), Kaos/düzen, ışık/gölge, boşluk/doluluk, yüzey/derinlik, iç/dış gibi
ikilikler etrafında kurgulanan yapıtlarda oluşur.
Nuri Kuzucan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nde Resim bölümünde
eğitim görmüş, sonrasında Sosyal Bilimler yüksek lisansı yapmıştır. İstanbul ve
Hong Kong’da gerçekleşen kişisel sergilerinin yanı sıra Basel, Berlin ve

Dubai’de karma sergilerde yer almıştır. Kuzucan’ın işleri Pera Müzesi gibi
kamusal koleksiyonlarda gösterilmiş olup, yakın zamanda İstanbul Modern
Sanat Müzesi ve Vehbi Koç Vakfı çağdaş sanat daimi koleksiyonlarına dahil
edilmiştir. Hong Kong’daki ilk kişisel sergisini takiben sanatçı hakkında çağdaş
sanat alanının uluslararası yorumcuları tarafından yazılan metinlerin yer aldığı
kapsamlı bir yayın oluşturulmuştur. Yayına katkıda bulunan yazarlar arasında
Levent Çalıkoğlu (İstanbul Modern Sanat Müzesi Şef Küratörü), Arienne Koek
(CERN Sanatçı Konuk Programı), HG Masters (Art Asia Pasific, Bağımsız
Editör) ve Bige Örer (İstanbul Bienali Direktörü) yer alır.