Ezeli: Ross Lovegrove
Galerist, dünyaca ünlü İngiliz tasarımcı Ross Lovegrove’un (Galler, 1958) büyüleyici tasarım koleksiyonunu içeren kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Saf biçimler oluşturma arayışında yeni malzemeler, süreçler ve teknolojiler kullanarak, kendisini çağdaş sanat ve tasarım dünyasında farklılaştırmayı başaran Lovegrove’un VitrA sponsorluğundaki sergisi, 24 Ocak – 28 Şubat tarihleri arasında Galerist’te gezilebilir.
Sergi, alüminyum ve karbon liflerin olabilecek en üst sınırlarına kadar esnetilmesi ve şekillendirilmesiyle oluşturulan tasarımlardan meydana geliyor. Sergi ayrıca Lovegrove’un karbon lifi kullanarak tasarladığı ve dünyada ilk defa Galerist’te sergilenecek “Ridon” isimli motosikleti de içeriyor. Lovegrove’un deneysellik tutkusunu yansıtan sergi, tasarımın biyoloji ve sanat gibi alanlarla kesiştiği noktalarda malzeme, teknoloji ve formun sınırlarını zorluyor.
‘Primordial/Ezeli’ sergi kitabı, dünyanın en önemli grafik tasarımcılarından, Londra merkezli, Fernando Gutiérrez tarafından hazırlandı. Sadece 220 kopya ile Londra’da basılan kitabın tüm edisyonları Ross Lovegrove imzalı.
“Primordial/ Ezeli”
“Sıvı Masalar” serisi, veri transferi sayesinde artık imkan dahilinde olan ve kavramsal temelden fiziksel oluşuma geçiş sürecinde bilgi kaybını sıfırlayan bir yöntem çerçevesinde dev alüminyum bloklarının işlenmesiyle üretiliyor. Lovegrove’un ürettiği her parçada kullanılan malzemenin hem katı hem de sıvı haldeki nitelikleri sonuna kadar titizlikle kullanılıyor. Elle cilalanmış alüminyumdan üretilen “Long Liquid Bench” ve karbon lifinden üretilen “Liquid Carbon Bench” malzemenin sofistike bir işlenişle gerçekten zarif bir görünüm kazandığı iki güçlü biçim. “Liquid Table Trilobal”, “Liquid Table Bioform” ve “Liquid Table Megabioform” isimli tasarımları içeren Liquid Tables/Sıvı Masalar isimli tasarım serisinde ayaklar masanın yüzeyinde sıvı birer boşluk bırakarak metali terk etmiş gibiler. Gingko Karbon Masa ise Lovegrove’un doğanın yarattığı canlı yapılara olan güçlü tutkusunu doğrudan yansıtıyor. Masa şu anda yeni Airbus A380’nin kanat parçalarından bazılarını üreten bir havacılık şirketi tarafından üretiliyor. Malzeme, masanın gövdesini oluşturmak üzere, üç parçalı Gingko yaprağı formunun oluklarından çekilmiş ve bu simgesel form güzeli ve şiirsel olanı temsil eden işlevsel bir yapıya bürünmüş.
“Arkasına teknolojinin ve birleşik küresel bir perspektifin gücünü alan erken 21. yüzyıl, yaşamın ve var oluşun yeni biçimlerine giderek daha da odaklanan yeni bir dinamiği temsil ediyor. Yeni bir olasılıklar çağına girmiş bulunuyoruz ve benim gibi hayatını organik varlıklara adamış bir tasarımcı için etrafımızdaki fiziksel dünyada büyük bir zenginleşme ile beraber yeni bir altın çağ doğuyor.”
-Ross Lovegrove
Ross Lovegrove Tasarım Felsefesi’ne Dair
Ross Lovegrove’un doğanın mantığı ve güzelliğinden ilham aldığı tasarımları teknoloji, malzeme bilgisi ve akıllı organik formlardan oluşan bir üçlemeyi barındırıyor. Lovegrove, 21. yüzyılın yeni estetik ifadesi olarak görülen üslubun yaratıcısı olarak kabul ediliyor. Tasarımlarında fotoğraf makinesinden otomobillere, tren, uçak ve mimarlığa kadar dokunduğu her alanda her zaman iyimserlik ve yenilikçi bir hareketlilik yansıtan derin bir insani yaklaşım ve çeşitlilik göze çarpıyor. Lovegrove, 1958’de Galler’in Cardiff şehrinde doğdu. Manchester Polytechnic Üniversitesi’nden 1980’de en iyi dereceyle mezun oldu. Master eğitimini 1983’te London Royal College of Art’ta tamamladı. 80’lerin başında Batı Almanya’da Frog Design’da Sony için Walkman ve Apple için bilgisayar tasarımı gibi projelerde tasarımcı olarak çalıştı, daha sonra Knoll International’da danışman olarak çalıştığı Paris’e taşındı ve büyük başarı kazanan Alessandri Ofis Sistemi’ni tasarladı. Jean Nouvel ve Philippe Starck ile beraber Atelier de Nîmes’e davet edildi, aralarında Cacharel, Louis Vuitton, Hermes ve Dupont’un da bulunduğu birçok üreticiye danışmanlık yaptı. 1986’da Londra’ya döndü ve aralarında Airbus Industries, Kartell, Ceccotti, Cappellini, Idee, Moroso, Luceplan, Driade, Peugeot, Apple Computers, Issey Miyake, Vitra, Motorola, Biomega, LVMH, Yamagiwa Corporation, Tag Heuer, Hackman, Alias, Herman Miller, Japan Airlines ve Japonya merkezli Toyo Ito Architects’in de bulunduğu müşteriler için projeler geliştirdi. Dünya çapında birçok ödülün sahibi olan Lovegrove’un işleri New York Modern Sanat Müzesi (MOMA), Guggenheim New York, Axis Centre Japan, Londra Tasarım Müzesi ve Weil Am Rhein, Basel’deki Vitra Tasarım Müzesi’nin de bulunduğu dünyanın çeşitli tasarım müzelerinin sürekli koleksiyonlarında da yer almaktadır.