THE ARMORY SHOW: SEMİHA BERKSOY, EROL AKYAVAŞ, ELİF URAS, MEHTAP BAYDU

Javits Center, 5 - 7 September 2025 
Overview
STAND 140

Galerist ve Galeri Nev, Armory Show 2025 edisyonunda Erol Akyavaş, Semiha Berksoy, Elif Uras ve Mehtap Baydu’nun eserlerini bir araya getirdikleri Aşk ve Yılan başlıklı ortak bir seçki sunuyor. Seçki, arzu, mahremiyet ve bilincin kesişiminde aşk ve şehvetin iç içe geçmiş doğasını araştırıyor. 

 

İlk bakışta Semiha Berksoy ve Elif Uras “aşk”ı, Erol Akyavaş ve Mehtap Baydu ise “yılan”ı temsil ediyormuş gibi görünse de, bu sınırlar yakından bakıldığında bulanıklaşır; iki kutup arasında devinimli bir etkileşim ortaya çıkar. Akyavaş’ın kışkırtıcı ikonalarının yanı sıra, yakın zamanda gün yüzüne çıkan ve çoğu ilk defa sergilenecek olan 1968 tarihli fotoğrafları, bedensel özgürlük ve sınırsız aşka dair bir ethos’u benimser; parçalı ama özgürleşmiş figürleri yalnızca şehvetten değil, aynı zamanda derin bir adanmışlıktan beslenir. Berksoy’un kâğıtlara ve dev çarşaflara yaptığı desenler, aşkı hem taşkın hem de yıkıcı bir güç olarak yansıtır; teatral yapıtlarında erotizm, suçluluk ya da denetimle kuşatılmamış, eşitlikçi ve varoluşsal bir kudrete dönüşür.

 

Uras ve Baydu bu diyaloğa çağdaş bakış açılarıyla katılır. Uras, seramikleri aracılığıyla kadın öznesini ve doğurganlığı yeniden merkeze alır; kadın figürlerini özür dilemeyen, özgüvenli başkahramanlar olarak konumlandırır. Baydu ise kimi zaman parçalanmış, kimi zaman cinsiyet kimliğini dönüştürmüş biçimlerde kendi imgesini manipüle ederek, oto-nesneleştirme yoluyla özneleşir; parçalı öz-temsilleriyle bakışı geri kazanır, kontrolü eline alır.

 

Bu dört sanatçının eserlerinin yakın zamanda sırasıyla The Metropolitan Museum of Art (Akyavaş ve Uras), Hamburger Bahnhof (Berksoy) ve Kunsthalle Baden-Baden’de (Baydu) aynı anda sergilenmiş oluşu, bu sanatçılar arasındaki bağları, iki galerinin işbirliği düzeyinin ötesinde, güncel sanat dünyasının genişleyen anlatıları içinde de görünür kılar. Aşk ve Yılan, arzunun dönüştürdüğü bedende, yaratımın sönmeyen ateşiyle yanar; devinim halindeki eşiğin tam kalbinde var olur.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ