7 Perde: Viron Erol Vert

BASIN BÜLTENİ

Galerist, Viron Erol Vert’in yeni yapıtlarının sergileneceği “7 Perde” başlıklı sergiye Galerist Hasköy’de yer veriyor. Vert, Yunan, İtalyan ve Suriye kökenlerine sahip bir ailenin çocuğu olarak 1975 yılında İstanbul’da doğdu. Vert'in kendi çok kültürlü geçmişi ve İstanbul’un kültürel çeşitliliği doğu ile batı arasında bir köprü kurarak yapıtlarına da yansımakta.

Serginin adını opera ve sahne oyunlarına gönderme yaparak “7 Perde ” olarak belirleyen Vert, sahnede eski inançlar, oryantalist klişeler ve esoterik yazışmaları barındıran yeni bir mistisizm dili sergilemektedir. Efsaneler ve arketiplerden faydalanarak post-modern simyasal süreçler yaratırken hem geçmişe hem de aynı zamanda geleceğe göndermelerde bulunuyor. Vert varoluşumuzun kalbinde yatan sorulara yanıt ararken “7 Perde” ile gelen 7 ayrı araç ve 7 ayrı görüş açısına yer vermekte. Her iyi büyücü gibi o da sorulara kendi başlarına birer bilmece olan yanıtlar ile cevap veriyor.Örneğin, efsanelerde Kral Solomon’a ait olduğu söylenen uçan halı semavi özellikler barındıran bir kesişme noktası olarak sergide işlev görmekte. Vert halıyı kültürel olarak karışık dünyamızı keşfetmek için gizli sayısal değerler barındıran bir makina olarak kullanmakta. Bu Vert’in yapıtlarında sürekli olarak tekrarlanan bir motif: Harikulade bir nesnenin ardında daha derin gerçekler ve birçok soru yatmakta.

“7 Perde” hem sanatçı hem de izleyici için bir dönüşüm süreci olarak işlev görmekte. Kimliğin ta kendisi gibi o da daimi olarak değişen bir süreç; hem kalplerimizde ve ruhlarımızda, hem de tarih boyunca sayısız savaşlarda mücadelesi verilmiş aitlik ve irdeleme arasında bir mücadele adeta. Oysaki Vert örtü, perde ve bilmecelerin ardında en nadir olan metayı, barışı aramakta.

Vert’in yapıtlarında kompozit bir kimliğe ait işaretler buluyoruz. Berlin tekno gecelerinin bitmez ritimleri Türk dervişinin daimi döngüsüile karşılaşıyor. Geleneksel malzemeler ve üretim teknikleri fütüristik imgelerin yaratılışında kullanılmakta. Buna rağmen Vert’in eserleri kendi kültürel zengin çerçevelerinde, huzurlu bir şekilde var olmakta.Vert motifleri tekrar şekillendirmesine rağmen yapıtlarındaki kutsal güzellik bozulmadan aynı kalıyor.

ENSTALASYON GÖRSELLERİ